× بستن تبلیغات
چطور بعد از ازدواج چاق نشویم؟!
تاريخ : 29 شهريور 1396 | 11:43 | نویسنده : salamatism | بازدید : 0

یکی از بررسی‌های جامع در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که ۶۶ درصد از زوج‌ها معتقدند بعد از ازدواج دچار افزایش وزن شده‌اند. با توجه به همین رابطه مهم، از متخصصان درخواست کرده‌ایم که راه‌های سالم برای کاهش وزن زوج‌ها در کنار هم را به ما ارائه بدهند.

مطرح کردن موضوع

وزن و خصوصا افزایش وزن، یکی از موضوعات تابوشده در زندگی مشترک است و بحث کردن درباره آن باعث ناراحتی طرفین می‌شود. به همین دلیل، مطرح کردن موضوع کاهش وزن اشتراکی و قانع کردن همسر بدون ایجاد دلخوری معمولا سخت‌ترین مرحله کار است. دکتر هیلدا برک (روان‌درمانگر و مشاور) می‌گوید: «اظهار هر نظری درباره وزن همسر یا ارائه توصیه‌های سودمند درباره این موضوع به او، این‌ تصور را برای او به‌وجود می‌آورد که شما همسرتان را همان‌طور که هست، نمی‌پذیرید. حتی ممکن است این تصور بدتر هم در ذهن همسرتان شکل بگیرد که هیچ جذابیتی برای شما ندارد و درنتیجه شما هم می‌خواهید او را تغییر بدهید تا جذاب‌تر شود. بنابراین، وقتی که می‌خواهید همسرتان را به کاهش وزن ترغیب کنید، کاملا باید با احتیاط پیش بروید».

به‌گفته دکتر برک، اگر فکر می‌کنید که همسرتان به کاهش وزن نیاز دارد، برای او مثال بزنید و با مثال شروع کنید. این تاکتیک مثبت، اعتمادبه‌نفس همسرتان را خدشه‌دار نمی‌کند و رابطه مشترک شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. پس می‌توانید بگویید: «اگر هر دوی ما تغذیه سالمی داشته باشیم و به‌طور منظم ورزش کنیم، ذهن قوی‌تر و بدن آماده‌تری خواهیم داشت و سلامتی عمومی خودمان را هم ارتقا خواهیم داد».

توجه داشته باشید که تلاش‌های شما برای ارتقای سلامتی و کاهش وزن خودتان، باید بدون آسیب‌رسانی به زندگی مشترک‌تان شروع شود. درواقع، نباید وضعیت طوری پیش برود که درنهایت شما مسئول ناراحتی‌ها و اتفاقات ناخوشایند باشید.

ورزش کردن با همدیگر

از بُعد نظری، ورزش کردن با همدیگر باید راحت و سرگرم‌کننده باشد. با این‌حال، در عمل همه چیز فرق می‌کند و ممکن است شرایط سختی برای شما ایجاد شود. توانایی‌ها و قوای انسان‌ها با همدیگر برابر نیست و همین تفاوت‌های اساسی می‌توانند باعث اختلاف نظر و حتی سرخوردگی شوند. جکی جکسون (مربی بدن‌سازی) می‌گوید: «مهم‌ترین توصیه من برای زوج‌هایی که با سطح آمادگی متفاوت می‌خواهند با همدیگر ورزش کنند، تمرکز بر تمرین‌هایی است که مقاومت درمقابل وزن بدن را افزایش می‌دهند. دویدن‌های سرعتی کوتاه و کار با وزنه‌های سبُک واقعا می‌توانند موثر باشد. البته زمان در نظر گرفته‌شده برای این فعالیت‌ها باید کوتاه باشند تا به هیچ کدام از طرفین فشار وارد نشود».

او می‌گوید: «زوج‌هایی که ظرفیت رقابت با همدیگر را دارند، می‌توانند در پارک‌های مناسب یا محیط‌های مخصوص این کار، مسابقه‌های دوندگی برای خودشان طراحی کنند. این کار، زوج‌ها را به فعالیت بیشتر و رقابت وادار می‌کند».

علاوه بر این‌ها، فعالیت‌های انتخابی مشترک باید مورد علاقه هر دو طرف باشند و درنهایت تعادل مناسب و رضایت‌بخشی بین فعالیت‌های انتخاب‌شده شکل بگیرد.

تغذیه سالم

اصول اساسی یک رژیم غذایی سالم با هدف کاهش وزن، برای زنان و مردان مشترک است. فقط اندازه و حجم غذاهای مصرفی بین آنان تفاوت دارد. بنابراین، زوج‌ها می‌توانند از غذاهای مشابهی برای کاهش وزن استفاده کنند. دکتر لیلی سوتر (متخصص تغذیه و کاهش وزن) می‌گوید: «برای کاهش چربی بدن و حفظ توده‌های عضلانی بدون چربی، زوج‌ها باید رژیم غذایی مشخصی را انتخاب کنند که قند خون‌شان را متعادل نگه دارد. اضافه کردن پروتئین‌های باکیفیت (ماهی،‌ گوشت بدون چربی، تخم‌مرغ، مغزها و دانه‌های خام) به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها، گرسنگی را به خوبی برطرف می‌سازد و قند خون را هم متعادل می‌کند. چربی‌های سالم مانند ماهی‌های چرب و روغن زیتون نیز باید در این رژیم غذایی وجود داشته باشند. سبزی‌ها و میوه‌ها نیز به‌مقدار زیادی در این رژیم غذایی مورد استفاده قرار بگیرند».

چطور بعد از ازدواج چاق نشویم؟!







ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: سلامت،
سلامت,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *