× بستن تبلیغات
اگر فشار خون دارید، انار و سیر بخورید!/ بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به فشار خون بالا

فشار خون بالا، از عوامل خطر اصلی در بروز سکته‌های مغزی، حملات قلبی و مشکلات خطرناک دیگر است. با این‌حال، اِعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی می‌تواند کارآمدی استفاده از داروهای تجویزی را هم تقویت کند و درنهایت نقش موثری برای مدیریت فشار خون بالا داشته باشد.

منیزیم

منیزیم، ماده مهمی است که بعد از انقباض عضله‌ها به استراحت و بازیابی آن‌ها کمک می‌کند و می‌تواند برای فشار خون بالا هم مفید باشد. شما می‌توانید منیزیم مورد نیاز بدن را با مصرف این مواد غذایی تامین کنید: سبزی‌های برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم بروکسل، غلات سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای، دانه‌ها و مغزهای خام مانند دانه کدو، کنجد و بادام هندی خام.

انار

انار دارای فواید و خاصیت‌های متعدد و مهمی برای سلامت قلبی-عروقی انسان‌ها است. شما به‌راحتی می‌توانید دانه‌های انار را داخل ماست ساده و طبیعی بریزید و مقداری هم بذر کتان آسیاب‌شد به آن اضافه کنید. افرادی که روزانه یک لیوان کوچک آب انار (طبیعی و بدون قندهای افزودنی) می‌نوشند هم در درازمدت وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C

میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌های دیگر، به این ترتیب هستند: هویج، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم بروکسل، شاهی، کاهو، گوجه‌فرنگی، بلوبری و کیوی. اگر نمی‌توانید این سبزی‌ها و میوه‌ها را به‌صورت خام بخورید، بهتر است که آن‌ها را در روغن زیتون تفت بدهید و در پایان هم مقداری سرکه بالزامیک به آن‌ها اضافه کنید.

سیر خام

اگر به وضعیت فشار خون خودتان اهمیت می‌دهید، مجبور هستید که از سیر خام استفاده کنید. سیر حاوی نوعی آنتی‌بیوتیک طبیعی به‌نام آلیسین است که با ایجاد بهبودی در وضعیت فشار خون افراد ارتباط دارد. محققان می‌گویند که برای تاثیرگذاری سیر بر فشار خون باید آن را به‌صورت خام مصرف کنید. شما می‌توانید از روغن زیتون و آب لیموی تازه برای مصرف راحت‌تر سیر خام کمک بگیرید.

لبو و چغندر

لبو و چغندر حاوی نیترات‌های مهمی هستند که انقباض عروق خونی را تقویت می‌کنند و از همین طریق، فشار خون را کاهش می‌دهند. ترکیب کردن لبو یا چغندر با هویج، سیب و زنجبیل، سالاد فوق‌العاده سالم و مغذی‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، سالمون وحشی، ساردین و خال‌مخالی، حاوی چربی‌های ضروری ضدالتهابی هستند که با عنوان کلسترول خوب هم شناخته می‌شوند. شما باید میزان استفاده از ماهی‌های چرب را به ۲ تا ۳ بار در هر هفته برسانید.

فیبر

افزایش فیبر دریافتی، از مهم‌ترین نکات برای کنترل وضعیت فشار خون است. برای این کار می‌توانید صبح‌ها را با غلات صبحانه، مغزهای خام، هویج و دانه‌های روغنی مانند بذر کتان شروع کنید. اگر همه کربوهیدرات‌های مصرفی خودتان را از نوع غلات سبوس‌دار انتخاب کنید، واقعا به بهبودی سلامتی خودتان کمک کرده‌اید. اضافه کردن حبوبات به سوپ‌ها و خورش‌ها، و اضافه کردن سبزی بیشتر به ساندویچ‌ها، دو ترفند دیگر برای بهره‌مند شدن از فواید فیبرها هستند.

اگر فشار خون دارید، انار و سیر بخورید!/ بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به فشار خون بالا








ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: سلامت،
سلامت,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *